¦¦ EnrIque PersIan ¦¦ :: the first website persian for enrique f

enrique, iglesias, enrique iglesias, enrique+iglesias, www.enriquepersian.com,انریکه ایگلسیاس ، موزیک ، انریکو ،‌ دانلود

خاطره...

نمیدونم تا حالا شما به شهر سمیرم رفتید یا نه! این شهر یکی از توابع استان اصفهان.. و به خاطر آبشارش ( آبشار سمیرم) معروف شده
..ما هم مثل خیلی از مردم برای اینکه از این چند روز تعطیلیمون استفاده کنیم گفتیم یه سری به این شهر بزنیم...
شهر سمیرم در یک دره واقع شده... که وقتی می خواهیم  وارد این شهر بشویم نمایی که نمایی که از قسمت ورودی این شهر میبینیم
واقعا زیباست..چون ما درست در اون لحظه در بالای کوهی قرار داریم و د ر پایین ما این شهر قرار داره که یک محوطه وسیعی رو از فضای سبز
به خودش اختصاص داده..
می تونیم بگیم که سمیرم یک شهر ییلاقی چون شبهاش ( مخصوصا در فصلهای سرد سال و فصل بهار) واقعا سرده...شاید باورتون نشه
که ما اون شب پتو روی خودمون کشیده بودیم..!!
کلا خونه های این شهر روی بافت سنتی جریان داره... و شما همه خونه هارو در یک سطح میبینید..ما که هر چی توی این شهر گشت زدیم یک خونه
شیک ندیدیم...البته اینم بگم که این شهر و مردمانش از نظر مالی در سطح پایینی هستند..
تا دلتون بخواد توی این شهر سوپر موتد غذایی و میوه فروشی هست..اونم به خاطر اینکه این شهر یک شهر تقریبا توریستی می باشد...
اول شهر سمیرم یک چشمه وجود داره که به " چشمه خوانسار " معروف است..ما اینقدر از این چشمه تعریف شنیدیم که گفتیم چی باشه!
باور کنید خیلی کوچیکه..
حالا میریم به سمت آبشار سمیرم..
وای وای وای...نگو  که اونقدر شلوغ بود..چون وقتی ما یا بهتر بگم جمعیت کثیری از مردم می خواستند برند تو در قسمت ورودی..
این آبشار مامورهای انتظامات به ما می گفتند که بهتره نرید تو چون اصلا جا نیست.. برید بعد از ظهر بیایید .من و برادرم هر چی به این باباهه اصرار کردیم
که آقا بیخیاب بیا برگردیم.. توی شهر میریم یه جای دیگه اما از اون طرف این مادر ما هی اصرار که بریم یه سری بزنیم...
حالا از ما رد کردن از مادرم اصرار کردن که بریم ببینیم.. خلاصه آخرش این حرف مادر ما به کرسی نشست..!!
وقتی رفتیم تئی محوطه که یه جاده بود به طول تقریبا 500 متر که انتهاش به محوطه ای که آبشار قرار داشت میشد..ما هم چون جا نبود
ماشین رو تقریبا 300 متری آبشار پارک کردیم ( با چه دردسری.. مگه جا بود! ) بعد خودمون پیاده رفتیم به سمت آبشار..
آقا همین که آبشار رئ دیدیم ..گفتیم ..اه اه اه..اینم که مثل اون چشمه فقط هی در موردش حرف زدند..آبشار که می گند اینه!!
آخه این جور جاها رو این صدا و سیمای ما یه جوری نشون میده .. که انگار داری آبشار نیاگارا میبینی!!
به هر حال ولی خیلی خنک بود با وزیدن باد قطره های ریز آب صورتت رو خیس می کرد..اونقدر هم شلوغ بود که همه جاهارو  که سایه بود
که هیچ به آفتابش هم رحم نکردند!!
اه اه اه..از کنار یک خانواده رد شدم ..داشتند کله پاچه  با میزاشتند..دلم داشت میومد توی حلقم...پیش خودم گفتم..حیف هوای به این
خوبی که با بوی کله پاچه استحشام کنی..!! اه اه اه اه...
مقعی بر گشتن که دیگه داشت کیلو کیلو .. آدام با ماشین میومد..یک 206 هم پارک کرده درست پشت ماشین ما.. که اون موقع
بابام داشت کفری میشد ..همی که جند بار ماشین رو جابه جا کردیم ..خوشبختانه  آقا تشریف آوردند و ماشینشون رو جابه جا کردند
تا ما هم از این وضعیت رهایی یابیم! همون موقع هم یه مینیبوس که نمیدونم برای عصر حجر بود یا دوران سلجوقیان..
درست اومده بود وسط جاده و عرض جاده رو بند آورده بود...بیچاره طیارش خاموش کرده بود... چشمتون روز بد نبینه..
یک هویی یک گازی داد که هرچی دود به رنگ سیاه و سفید بود وارد حس بویایی ما شد..همه ما رفتیم سریع توی ماشین..
چقدر مردم فحش بارش کردند نفهمیدم زیاد..

مسیری  بین سمیرم تا ونک دارای  یک جاده خیلی قشنگی هست که من خودم تا حالا توی اصفهان که یک شهر میشه گفت کویری و گرم هست رو
ندیدم  یعنی اونقدر این جاده زیباست که من از همه بیشتر از این قسمت سفرمون خوشم اومد..دشتهایی که همهشون سبزه و کوهها و تپه هایی
که انسان رو مبهوت خودش می کنه... دشت های این جاده اونقدر وسیع که دلت می خوا همین الان بپری و توی این دشت فقط بدوی!
بعضی قسمت ها که در دور تا دور این جاده درختان سیب است که به زیبایی این جاده می افزاید.. اونقدر هم خنکه که نگووووووووووووو
جاده ها هم پیچ در پیچ و دارای سربالایی و سر پایینی که کلی به آدمایی که توی ماشین نشستند حال میده!!

در آخر هم می گم ..که جای همتون سبز سبز...

=======================================

راستی چو یکی از چند تا از دوستان گفتند برای دانلود فایلهای فلش در صفحات وب چی کار  کنیم...
منم این نرم افزار رو معرفی میکنم که با دانلود این نرم افزار می تونید فایل های فلش رو داتلود کنید...

FLASH Catcher

[ بدون نام ] یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 07:30 ب.ظ

سلام خاطره قشنگی بود لازم شد یه سر بریم اصفهان راستی ببخشیدا ولی یکی دو تا غلط املایی داشتی